3o Social Media World 2014
Every Business Is Social Business
Είναι δεδομένο ότι κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει και το δικό του σκοπό ύπαρξης και η επικοινωνιακή στρατηγική μέσα από καθένα από αυτά είναι διαφορετική. Ακόμα πιο περίπλοκο είναι το σενάριο όπου περισσότερα του ενός κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να συνδυαστούν σε μια εταιρική καμπάνια. Κάτι που, σε συνδυασμό με τον καταιγισμό της πληροφορίας αλλά και την ένταση και διεθνοποίηση του ανταγωνισμού, αλλάζει τον ορισμό «αποτελεσματική» για τις επικοινωνιακές καμπάνιες σε βαθμό που μόνο επαγγελματίες του είδους να μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση με επιτυχία.
Και βέβαια, πάντα στο τέλος παραμένει το βασικό ερώτημα: μετά την καμπάνια, τι; Πως διαχειριζόμαστε όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας επισκέφθηκαν και μας γνώρισαν; Χτίζουμε κοινότητες γύρω από το brand μας ή μένουμε σε ένα απλό mailing list;
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα δυναμικό περιβάλλον που συνεχώς εξελίσσεται. Οι κανόνες του παιχνιδιού και του μέσου συνεχώς αλλάζουν, αφού είναι δεδομένο ότι τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι ουδέτερα κανάλια διακίνησης της πληροφορίας, αλλά επιχειρήσεις που φροντίζουν να παράγουν υπεραξία για τον εαυτό τους και για τους μετόχους τους. Αυτό σημαίνει ότι όσοι επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πλατφόρμες σαν όχημα, θα πρέπει να γνωρίζουν τις λεπτομέρειες της λειτουργίας τους, τους κανόνες, αλλά και τα όρια ανοχής τους. Επίσης, οι ίδιες οι υπηρεσίες των κοινωνικών δικτύων, μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αμφίβολο τρόπο και να μεταβληθούν σε απειλές.
O καταιγισμός της πληροφορίας αλλά και η ένταση και διεθνοποίηση του ανταγωνισμού, αλλάζει τον ορισμό «αποτελεσματική» για τις επικοινωνιακές καμπάνιες σε βαθμό που μόνο επαγγελματίες του είδους να μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση με επιτυχία.
Εισαγωγή
Είναι εκ των ων ουκ άνευ, να αναφέρουμε ότι η έννοια της κοινωνικής δικτύωσης έχει πλέον κεφαλαιώδη ρόλο στην καθημερινότητα μας. Και μιας και πρόκειται για μέσο διάδοσης της πληροφορίας, η Διαφήμιση και η Δημοσιογραφία έχουν βάλει τα Social Media πολύ ψηλά στην ατζέντα τους.
Δείτε τις παρουσιάσεις
1η Ενότητα: Social Media. Μια δουλειά με μέλλον
Τίποτα στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι απρόσωπο και κάθε προσπάθεια για να τυποποιηθεί, συνήθως είναι καταδικασμένη. Έτσι, μέσα από τις τεχνολογίες, επίκεντρο παραμένει ο άνθρωπος που διαχειρίζεται την εικόνα της εταιρίας, είτε in-house ή outsource. Σε αυτή την ενότητα θα εξετάσουμε το προφίλ και τη μίξη ανθρώπων και στρατηγικής, για να μπορούν τα social media να είναι μια δουλειά με μέλλον. Και τέλος το ερώτημα: η δουλειά αυτή μαθαίνεται;
Δείτε τις παρουσιάσεις
2η Ενότητα: Perception is Reality? Μικρά μυστικά και μεγάλες αλήθειες
Το ερώτημα αν η Διαφήμιση είναι το μέσο ή ο αυτοσκοπός, απασχολεί ταυτόχρονα και από διαφορεικές οπτικές γωνίες agencies και πελάτες. Όσο όμως διαλύεται ο μύθος της δωρεάν διαφήμισης μέσω των Social media, τόσο γιγαντώνονται τα ερωτήματα περί engagement, conversion rate και φυσικά ROI. Οι μετρήσιμες και μη σχέσεις τους συζητήθηκαν σε αυτή την ενότητα.
Δείτε τις παρουσιάσεις
Τα κοινωνικά δίκτυα, μετά την παρθενική τους εμφάνιση το 2012 στις εκστρατείες των υποψηφίων, φέτος, έγιναν το μεγαλύτερο κανάλι διακίνησης των εκλογικών μηνυμάτων. Πόσο αποτελεσματική ήταν η προσέγγιση και πόσο μεγαλύτερος ο θόρυβος από την πληροφορία. Τελικά η Social-Δημοκρατία είναι Forum ή Αρένα;
Δείτε τις παρουσιάσεις
3η Ενότητα: Τάξη στο χάος
Μπορούμε άραγε να εξάγουμε εκμεταλλεύσιμα δεδομένα από τον ωκεανό των στοιχείων που οι χρήστες τροφοδοτούν τα κοινωνικά δίκτυα; Αν ναι, πως; Και κυρίως γιατί; Μπορεί να αναπτυχθεί επικοινωνιακή στρατηγική μέσα από στοχευμένη επικοινωνία σε συγκεκριμένο κοινό; Μπορούμε ίσως να πάμε ένα βήμα παραπέρα και να προβλέψουμε τις αναφορές στα Social Media;
Δείτε τις παρουσιάσεις
4η Ενότητα: Social Media as a Business Tool
Είναι πλέον δεδομένο ότι, τα social media αποτελούν ένα επιχειρησιακό εργαλείο, ενταγμένο στην στρατηγική εταιρών και οργανισμών. Επιτυχημένα business cases, έδωσαν το παρόν σε αυτή την ενότητα και έδειξαν ότι η ενσωμάτωση των κοινωνικών δικτύων σε διαφορετικές αγορές παράγει αξιόλογα αποτελέσματα.
Δείτε τις παρουσιάσεις