Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια αξιοσημείωτη μετάβαση στην χρήση multimedia στα social media. Η εμφάνιση και η δύναμη πλατφορμών όπως το Instagram και το Pinterest, τόνισαν την ανάγκη των επιχειρήσεων να σκέφτονται περισσότερο…visually!
Τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα Facebook και Twitter, ανανεώνουν συνεχώς το News Feed τους προκειμένου να δώσουν περισσότερη έμφαση σε multimedia περιεχόμενο. Η ανάρτηση ενός κειμένου, συνοδευόμενου από κάποιον σύνδεσμο θεωρείτε «νεκρή» σε ανταπόκριση σε σχέση με την ανάρτηση κάποια εικόνας ή video. Μην περιμένετε να προσεγγίσετε followers χωρίς οπτικοακουστικό υλικό. Οι αναρτήσεις απλών κειμένων είναι καταδικασμένες.
Γιατί όμως οι εικόνες δημιουργούν μεγαλύτερο engagement στα social media;
Από τη στιγμή που οι άνθρωποι άρχισαν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους και τα tablets τους σε καθημερινή βάση για να κάνουν λήψεις φωτογραφιών και να τις αναρτούν στα social media, οι εικόνες απέκτησαν αξία και έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς σαν εργαλείο επικοινωνίας.
Οι εικόνες μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών εύκολα και γρήγορα και μπορούν εξίσου εύκολα να γίνουν κατανοητές από αυτούς. Οι εικόνες που χρησιμοποιούνται στα social media είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν συναισθηματικές αντιδράσεις στους ακόλουθούς σας και μπορούν να απεικονίσουν τις πληροφορίες που θέλετε να μεταδώσετε πιο αποτελεσματικά σε σχέση με ένα απλό κείμενο.
Από τη στιγμή που οι άνθρωποι επηρεάζονται ευκολότερα στις μέρες μας από το περιεχόμενο που αναρτάται σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αλλάξουν την social media στρατηγική τους ώστε να καταφέρουν να δεσμεύουν χρήστες με έναν ευρηματικό και συναρπαστικό τρόπο.
Πως θα τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας;
Ο σκοπός της δημιουργίας οπτικοακουστικού υλικού στα social media είναι να τραβήξετε τα βλέμματα του κοινού σας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργήσετε ένα περιεχόμενο μοναδικό και ενδιαφέρον, σύντομο, σχετικό και στοχευμένο στο κοινό σας όσο το δυνατόν περισσότερο. Ποιες είναι όμως οι φωτογραφίες που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να πετύχετε τον στόχο σας;
Να συμπεριλάβετε εικόνες στα social media όπου:
• Θα προωθούν το προϊόν σας – κάθε επιχείρηση και brand διαθέτει από ένα προϊόν ή υπηρεσία που μπορεί να αναδείξει
• Θα προωθούν την κουλτούρα της εταιρίας σας – βγάλτε φωτογραφίες από τον χώρο εργασίας σας και μοιραστείτε στιγμές με το κοινό σας
• Θα προωθούν τους fans σας (με τη δημιουργία hashtag) – δημιουργήστε hashtag (#) και ενθαρρύνετε με αυτόν τον τρόπο τους fan σας να το χρησιμοποιήσουν και οι ίδιοι όταν αναρτούν φωτογραφίες με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας
• Θα προωθούν τις εκδηλώσεις σας – ανάρτηση φωτογραφιών σε πραγματικό χρόνο από διάφορες εκδηλώσεις που έχετε διοργανώσει, χρησιμοποιώντας hashtags και mentions
Λάβετε το video σοβαρά υπόψη
Η χρήση video μπορεί να δώσει στην content στρατηγική σας μεγάλη ώθηση. Τα videos μπορούν να προσφέρουν μεγάλες ευκαιρίες στις επιχειρήσεις καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες των social media όπως στο Twitter, το Facebook, το YouTube, το Instagram και το LinkedIn.
Χρησιμοποιείστε video για να:
• Προβάλετε την προσωπικότητα της επιχείρησης: Οι εταιρίες μπορούν να δείξουν ποιο είναι το προφίλ τους μέσα από αυτό το διαδραστικό μέσο. Κάντε το κοινό σας να πει “WOW” δείχνοντάς τους ότι αυτά που προσφέρετε κάνουν τη διαφορά.
• Προσφέρετε χρήσιμες πληροφορίες: δώστε στους χρήστες σας χρήσιμες πληροφορίες και tips σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
• Χρησιμοποιήστε…συστάσεις: οι πελάτες σας είναι οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές του brand σας και οι μοναδικοί που μπορούν να πουν την ιστορία της εταιρείας σας.
Μην σταματάτε στη μια φωτογραφία∙ χρησιμοποιείστε μια σειρά από εικόνες ώστε η επιχείρησή σας να έχει πάντα υλικό προς χρήση. Προγραμματίστε posts με τις φωτογραφίες χρησιμοποιώντας ένα content ημερολόγιο, προκειμένου να μπορέσετε να διαχειριστείτε όλες τις πλατφόρμες των social media που χρησιμοποιείτε. Σιγουρευτείτε ότι το υλικό που θα δημοσιεύσετε είναι υψηλής ποιότητας και έχει ενδιαφέρον.