Είναι γεγονός ότι ο το e-Commerce αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, στρέφοντας ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην υιοθέτηση παρόμοιων στρατηγικών στο πλαίσιο λειτουργίας τους. Όπως κάθε αναπτυσσόμενος κλάδος, έτσι και το ηλεκτρονικό εμπόριο καταγράφει συνεχώς καινούριες τάσεις και καινοτομίες, κάποιες από τις οποίες πρωταγωνιστούν τη φετινή χρονιά.
Το mobile commerce δεν αποτελεί την πρώτη επιλογή των εταιρειών για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το κινητό τους, για να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες προς αγορά/ενοικίαση, και οι εταιρείες οφείλουν να προσαρμοστούν, σε ένα κοινό, που κυμαίνεται από το 10 και σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και το 40 τοις εκατό της επισκεψιμότητάς τους. Σημαντική επένδυση αναμένεται να γίνει στις native mobile εκδόσεις, έναντι των mobile apps, καθώς οι πρώτες δείχνουν να αποφέρουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα, είναι πολύ πιο δημοφιλείς, και λιγότερο δαπανηρά στη συντήρηση.
Το Email Marketing αποτελούσε πάντα το πιο αποδοτικό κανάλι παραγωγικότητας για τα e-Commerce sites, και ειδικότερα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο όπου το διαφημιστικό κόστος του Google και του Facebook να έχουν φτάσει στο «θεό», το Email marketing αρχίζει να γίνεται πάλι ο βασικός παίκτης του e-Commerce.
Από τις καινοτομίες του του κλάδου δεν θα μπορούσε να λείπει η Google, η οποία διέγνωσε την επιτυχία του e-Commerce και οδηγήθηκε σε αναβάθμιση των Analytics για Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπου η προσθήση νέων εργαλείων, όπως η ανάλυση του Conversion Rare ανά κωδικό ή κατηγορία, ή η ανάλυση της πλοήγησης των χρηστών ανά βήμα, ή ακόμα και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων προώθησης, από ενέργειες πάνω στο site (όπως κουπόνια, banners, κτλ), διευκολύνοντας έτσι το έργο των Directors και των Managers.
Επιπλέον, εμφανής είναι η ανάγκη των μεγάλων e-shops για μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οι οποίοι επιδίδονται στην άμεση παράδοση των προϊόντων, σε πολλές περιπτώσεις και την ίδια ημέρα της παραγγελίας ακόμη και το Σάββατο. Συνεπώς, παραδόσεις πάνω από 3 μέρες, δεν θα είναι πλέον εύκολα αποδεκτές από το καταναλωτικό κοινό, όταν ο ανταγωνιστής έχει επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία της ταχύτητας μεταφοράς.